Opintojakson suoritettuaan opiskelija hallitsee perustiedot brändimarkkinoinnista. Opiskelija tunnistaa brändimarkkinoinnin erilaisia kohderyhmiä, painopisteen ollessa kuluttajamarkkinoilla. Opiskelija osaa perustella brändijohtamisen toimenpiteitä ja analysoida brändiviestintää. Opiskelija ymmärtää brändien strategisen merkityksen organisaatioille ja hallitsee brändiviestintäprosessin perusteet muuttuvassa mediaympäristössä.
Brändeihin liittyvät peruskäsitteet, brändijohtaminen sidosryhmänäkökulmasta, nykyaikaisen brändiviestinnän keinot ja alustat, kuluttajan brändikokemuksen kehittäminen eri kohtaamispisteissä.
Oppimateriaaleihin liittyviä itsenäisiä tehtäviä verkkoympäristössä, kirjallisuuteen perehtymistä (50 h), case-harjoituksia (40 h), sekä vastuuopettajan määrittelemä lopputehtävä verkkotenttinä ja siihen valmistautuminen (43 h).
Vastuuopettajan osoittama kirjallisuus ja/tai muu materiaali
Kurssilla osoitetut harjoitustehtävät ja itsenäisesti toteutettava lopputehtävä.
Arviointiasteikko
Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa 1-5. Numeerisessa asteikossa nolla merkitsee hylättyä suoritusta.
Työelämäyhteistyö
Harjoitustehtävät voivat linkittyä organisaatioiden todellisiin brändi-caseihin.
Järjestämistapa
Verkkokurssi.
Sivuaineopiskelijat ja avoimen yliopiston opiskelijat
Opintojakso on osa kauppatieteen kandidaatin tutkintoa (kauppatieteet, perusopinnot 60 op).
Ilmoittautuminen ja lisätiedot: https://www.oulu.fi/avoinyliopisto/node/202139
- Opettaja: Milka Haanpää
- Opettaja: Eeva-Liisa Oikarinen
- Opettaja: Saila Saraniemi