Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija hallitsee perustiedot brändimarkkinoinnista. Opiskelija tunnistaa brändimarkkinoinnin erilaisia kohderyhmiä, painopisteen ollessa kuluttajamarkkinoilla. Opiskelija osaa perustella brändijohtamisen toimenpiteitä ja analysoida brändiviestintää. Opiskelija ymmärtää brändien strategisen merkityksen organisaatioille ja hallitsee brändiviestintäprosessin perusteet muuttuvassa mediaympäristössä.

Sisältö

Brändeihin liittyvät peruskäsitteet, brändijohtaminen sidosryhmänäkökulmasta, nykyaikaisen brändiviestinnän keinot ja alustat, kuluttajan brändikokemuksen kehittäminen eri kohtaamispisteissä.

Toteutustavat

Oppimateriaaleihin liittyviä itsenäisiä tehtäviä verkkoympäristössä, kirjallisuuteen perehtymistä (50 h), case-harjoituksia (40 h), sekä vastuuopettajan määrittelemä lopputehtävä verkkotenttinä ja siihen valmistautuminen (43 h).

Oppimateriaali

Vastuuopettajan osoittama kirjallisuus ja/tai muu materiaali 

Suoritustavat ja arviointikriteerit

Kurssilla osoitetut harjoitustehtävät ja itsenäisesti toteutettava lopputehtävä.

Opettaja
Eeva-Liisa Oikarinen

Arviointiasteikko

Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa 1-5. Numeerisessa asteikossa nolla merkitsee hylättyä suoritusta. 

Opintoneuvonta
avoin.yliopisto(at)oulu.fi

Työelämäyhteistyö

Harjoitustehtävät voivat linkittyä organisaatioiden todellisiin brändi-caseihin. 

Opetuksen aika ja paikka
Oulun yliopiston Moodle: https://moodle.oulu.fi/

Järjestämistapa

Verkkokurssi.

Kohderyhmä

Sivuaineopiskelijat ja avoimen yliopiston opiskelijat

Lisätiedot

Opintojakso on osa kauppatieteen kandidaatin tutkintoa (kauppatieteet, perusopinnot 60 op).

Ilmoittautuminen ja lisätiedothttps://www.oulu.fi/avoinyliopisto/node/202139