Kuvaus ryhmästä:

Ryhmä on sekä kandi- että graduryhmä ja on tarkoitettu kaikkien koulutusten opiskelijoille. Ryhmässä aloittaminen joustavalla aikataululla. 

Matemaattis-luonnontieteelliset oppimisen ja opetuksen liittyvät teemat: 

Matematiikan ja luonnontieteiden oppimis- ja opettamisprosessit, ennakkokäsityksien merkitys oppimisessa, oppimisen tukeminen mallien avulla, asenteet (esimerkiksi ilmastokasvatus), toiminnallisuus ja tutkiva oppiminen matemaattisissa oppiaineissa, esimerkiksi matematiikan oppimisvälineiden käyttö varhaiskasvatuksesta perusopetukseen. Tiedekasvatus (luonnontieteen sisällöt, kokeellisuus) sekä ilmiölähtöistä oppimista voidaan tarkastella varhaiskasvatuksesta aikuiskasvatukseen saakka. STEM aihepiirien monipuolinen tarkastelu. Arviointi osana oppimista ja arviointimenetelmien monipuolinen tarkastelu. Tutkiva lapsi ympäristöä havainnoimassa esimerkiksi luonto oppimisympäristönä. Luokkahuoneessa tapahtuva vuorovaikutus ja puhe voivat olla myös tutkimuksen kohteena. 

Teknologiatuettuun oppimiseen ja opetukseen liittyvät teemat: 

Teknologian avulla tuetut oppimis- ja opettamisprosessit. Soveltuvia teoreettisia ja menetelmällisiä aihepiirejä ovat mm. luova ongelmanratkaisu, yhteisöllinen oppiminen, vuorovaikutus. Aihe on hyvin monitieteinen ja alati ajankohtainen. Esimerkkejä aiheeseen liittyvistä ilmiöistä ovat mm.digitaalinen lukutaito (digital literacy), monilukutaito (multiliteracy), ohjelmallinen ajattelu (computational thinking), digitaalinen valmistus (digital fabrication), maker-kulttuuri (maker culture), ohjelmointi (programming), pelillistäminen (gamification) ja opetuspelit (educational games). Digitaalisten välineiden, sovellusten ja ohjelmistojen käyttö varhaiskasvatuksesta perusopetukseen, teknologiakasvatus sekä koulutusteknologia. (digitaalisten). Nämä aihepiirit ja teemat voivat toteutua hyvin erilaisissa oppimisympäristöissä (esim. uudet tilaratkaisut, virtuaalimaailmat ja verkkooppimisympäristöt)