Osaamistavoitteet:

Opintojakson suoritettuaan opiskelija hallitsee perustiedot brändimarkkinoinnista. Opiskelija tunnistaa brändijohtamisen erilaisia kohderyhmiä, painopisteen ollessa kuluttajamarkkinoilla. Opiskelija osaa perustella brändijohtamisen toimenpiteitä ja analysoida brändiviestintää. Opiskelija ymmärtää brändien strategisen merkityksen organisaatioille ja hallitsee brändiviestintäprosessin perusteet muuttuvassa mediaympäristössä.

Sisältö:

Brändeihin liittyvät peruskäsitteet, brändijohtaminen sidosryhmänäkökulmasta, nykyaikaisen brändiviestinnän keinot ja alustat, kuluttajan brändikokemuksen kehittäminen eri kohtaamispisteissä.

Toteutustavat:

Oppimateriaaleihin liittyviä itsenäisiä tehtäviä verkkoympäristössä, kirjallisuuteen perehtymistä (50 h), Case-harjoitustyö (40 h), sekä lopputehtävä verkkotenttinä ja siihen valmistautuminen (43 h).

Oppimateriaali:

Kurssin verkkoympäristön oppimateriaali (videot, powerpoint-esitykset, podcastit, artikkelit)


Suoritustavat ja arviointikriteerit:

Opintojakson läpäistäkseen opiskelijan tulee:

1) Tehdä annetut itsenäiset viikkotehtävät. Arvostelu: hyv/hyl.

2) Ratkaista Case-harjoitustyö. Arvostelu: 1-5. Harjoitustyön painoarvo on 40 % kurssin loppuarvosanasta.

3) Suorittaa opintojakson sisällön kattava Moodle-kotitentti (itsenäinen essee). Arvostelu: 1-5. Tentin painoarvo on 60 % kurssin loppuarvosanasta

Arviointiasteikko:
Numeerinen arvosteluasteikko: 1-5.

Opintoneuvonta:
avoin.yliopisto(at)oulu.fi

Työelämäyhteistyö:
Harjoitustehtävät linkittyvät organisaatioiden todellisiin brändi-caseihin. Kurssin tehtävissä huomioidaan sovellettavuus työelämälähtöiseen brändityöhön.